Evány

Opdracht 1: Visual culture – I Amsterdam en stadswapen

photo (1)

I Amsterdam
Dit is het ‘I Amsterdam’ sculptuur dat staat op het Museumplein. Het is een ware trekpleister voor toeristen en mensen die Amsterdam bezoeken. Veel mensen gaan hier op de foto om te laten zien dat ze in Amsterdam zijn geweest. Het is ook het logo voor de organisatie van toeristisch Amsterdam. Deze organisatie geeft via iamsterdam.com alle informatie over Amsterdam.

photo

Stadswapen Amsterdam
Amsterdam staat bekend om het authentieke wapen. In de stad zie je dit wapen weinig voorkomen. Deze wandschildering is te vinden op spoor 1 bij het Centraal Station. Het zit vrij verborgen en is alleen te zien als je er toevallig langsloopt. Het bevat de woorden: heldhaftig, vastberaden en barmhartig. Het is mooi dat het wapen te bewonderen is als je het station verlaat, het laat duidelijk zien waar de stad voor staat.

———————————————————————————————————————-

Opdracht 2: 50+ – KNVB 45+ voetbalcompetitie en PlusOnline

KNVB 45+ voetbalcompetitie
De KNVB heeft speciaal voor 45-plussers een speciale voetbalcompetitie opgezet. De spelers komen hier tegenstanders tegen die allemaal in dezelfde leeftijdscategorie vallen. Het presteren staat hier niet bij centraal, het gaat voornamelijk om het in beweging blijven en de gezelligheid die het met zich meebrengt. De competitie is verdeeld over acht speelavonden, vier in het voorjaar en vier in het najaar. Verder gelden er ook andere voorwaarden. De teams bestaan uit zeven spelers, er wordt gevoetbald op een half voetbalveld en een wedstrijd duurt 60 minuten. Het mooie van dit initiatief is dat het in heel Nederland wordt aangeboden.

PlusOnline

PlusOnline is het verlengstuk van het Plus Magazine. Het concept is puur gericht op mensen met een oudere leeftijd, in dit geval 50-plussers. De website is gratis toegankelijk en de bezoekers kunnen hier terecht voor bijvoorbeeld tips, trucs en recepten om fitter te zijn en te blijven. Op de homepage kan de bezoeker zijn of haar leeftijd invullen zodat de website speciaal is afgestemd op hem of haar, wel zo handig. Het mooie van de website is dat het heel duidelijk is en dat er een speciale ‘Hoe werkt deze site?’ pagina is, daarin staat alles duidelijk uitgelegd hoe de site werkt.

Concept
Doelgroep:
vrouwelijke 50 plussers
Product:webshop kleding

Er is online veel op gebied van gezonde voeding en levensstijl voor 50 plussers, maar er is weinig tot niets op het gebied van mode. Dit terwijl 40% van alle online bestedingen aan damesbovenmode komt van 50+ vrouwen. Daarom is mijn concept een webshop voor damesmode die gericht is op de 50+ vrouw. De webshop verkoopt verschillende merken en laat zien dat de 50+ vrouw er echt mag zijn.

———————————————————————————————————————-

Opdracht 3: doelgroep -50 – Nike Football en Neymar en Star Models, Anti-anorexia campagne

Nike Football – Neymar

Veel jonge jongens die voetballen kijken op tegen grote voetbalhelden. De held op dit moment is Neymar. Deze 21-jarige jongen heeft een transfer van het Braziliaanse Santos naar FC Barcelona afgedwongen. Het slimme van deze campagne is dat deze vlak na de bekendmaking van de transfer is ingezet. De video staat pas een paar dagen online (28-05-13) en met de media-aandacht rondom Neymar is het filmpje al meer dan 1 miljoen keer bekeken. Verder vind ik de campagnes van (Wieden + Kennedy) Nike altijd geniaal. Ze weten altijd de juiste sfeer en boodschap te creëren waardoor je het product gewoon wilt hebben.

Star Models – Anti-anorexia campagne
Untitled
Het gaat hier niet echt om een product, maar meer om een gedachtegang die wordt overgebracht. Veel jonge meisjes zien de lichamen van modellen als een voorbeeld en willen er zelf ook graag zo uitzien. Vaak is het zo dat de modellen ongezond dun zijn en anorexia hebben. Dat is natuurlijk een groot gevaar voor de meisjes die op die desbetreffende modellen willen lijken. Nu heeft een Braziliaans modellenbureau onlangs een campagne gestart waarbij vermeld wordt: ‘You are not a Sketch. Say no to anorexia.’ Ik vind dit een geniale stap van ten slotte een modellenbureau om te laten zien dat het eigenlijk helemaal niet mooi is om zo mager te zijn en dat het zeer ongezond is. Het is schokkend, maar soms moet dat wel.

——————————————————————————————————-

Opdracht 3: Raphael en de Schrijvers

Origineel
Raffael_072

Bewerkte versie
indi_opdr_verb

In deze tijd vinden mensen met dezelfde interesses elkaar steeds beter. Dat is ook te zien op dit kunstwerk. Het schilderij bestaat uit allemaal schrijvers, en die delen dus dezelfde interesses. Verder staan er op het schilderij mythische figuren, dit kan weer teruggekoppeld worden naar het ‘gewone publiek’ dat contact zoekt met de artiesten via verschillende social media.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s