Kelvin

Opdracht 1: Visual Culture – Hugo Boss en The Sting

This is my Amsterdam
foto 1
Dit is een voorbeeld van Visual Culture en mede mogelijk gemaakt Hugo Boss. In maart heeft Hugo Boss een winkel geopend in Amsterdam. Ter promotie van zijn campagne heeft Hugo Boss en aantal bloggers gevraagd om hun verhaal te delen over hun favoriete spots in de hoofdstad. Zo ook illustrator Cathelijne. Zij maakte een illustratie van de iconische oude panden in Amsterdam, met in de hoofdrol één van de Hugo Boss winkels. Een goede illustratie van wat het campagne inhoudt. Deze foto’s zijn gemaakt bij de ingang van de Kalvertoren.
foto (8)

The Sting reclamebord
foto 2
Deze foto is gemaakt in de Kalverstraat, Amsterdam. Dit enorme beeldscherm is te zien in de etalage van kledingwinkel The Sting. Op het beeldscherm worden beelden van The Sting campagnes getoond, maar ook de laatste aanbiedingen. Men is geneigd om eerder naar bewegend beeld te kijken. Veel bedrijven spelen hierop in door schermen in de stad te hangen, om zo de aandacht van de consument te kunnen pakken. Een mooi voorbeeld van Visual Culture om producten te promoten en te tonen aan de doelgroep.

——————————————————————————————————————

Opdracht 2: 50 plussers – Janssen DanceMasters en Becel Pro Active

“Mag Ik Deze Dans Van U?”
HOMBURG BART FOTOGRAFIE
Janssen DanceMasters is een dansstudio die in samenwerking met VeiligheidNL twee maanden geleden een landelijke campagne zijn gestart, genaamd “Mag ik deze dans van u”. Jaarlijks meldden er meer dan 700.000 mensen bij een Spoedeisende Hulpafdeling van een ziekenhuis na een val incident. Senioren kunnen dit voorkomen d.m.v. sporten en bewegen. Nou hebben de DanceMasters en VeiligheidNL bedacht om over het hele land, dansfeesten te organiseren, om de senioren aan te zetten om te bewegen. Dit komt niet alleen ten goede van gezondheid van de senioren, maar zij krijgen de mogelijkheid om in contact te komen met nieuwe mensen. Sporten en bewegen is namelijk veel leuker, als je het met meerdere mensen doet.

Becel Pro-Activ

Een mooi voorbeeld van communicatie naar de 50 plussers is die van Becel. Zij bieden de juiste informatie aan de doelgroep over zijn producten. De campagne rondom het product van Becel Pro-Activ, legt de focus op het genieten. Door middel van tips en recepten te geven op de website bijvoorbeeld, proberen zij dit voornamelijk duidelijk te maken.

Concept
Doelgroep: 50 plussers
Product: Moodactive

Sporten, bewegen en gezond eten hoort bij het alledaagse leven. Het zorgt ervoor dat onze lichamen fit blijven. Maar niet iedereen heeft altijd zin om aan de bovenstaande regels te houden. Daarnaast kunnen bepaalde handelingen niet verricht worden door iedereen. Daarom introduceer ik de Moodactive applicatie. Moodactive is een webbrowser en een mobiele platform, die 50 plussers de mogelijkheid geeft om hun eigen sportschema te maken aan de hand van hun voorkeuren en humeur. Zij moeten een aantal stappen doorlopen op het platform en elke stap bevat één vraag. Deze vragen gaan over de gezondheid van de gebruiker. Mocht u bijvoorbeeld moeite hebben met buigen van de knieën, dan wordt er automatisch een schema gegenereerd, dat voor minder last zorgt van uw knieën. Moodactive is een applicatie die op snelle manier de juiste sportschema opstelt voor de senioren.
———————————————————————————————————————-

Opdracht 3: doelgroep -50 – H&M Fashion Against Aids en Derrick Ross voor Adidas

Fashion Against Aids
fashion-against-aids1[1]

Fashion Against Aids is een iniatief van H&M, waarvan het doel was om geld in te zamelen en de doelgroep bewust te maken van de gevaren van aids. Elke jaar sterven er duizenden mensen aan deze ziekte door onveilige seks. Met deze campagne wilde H&M de jongeren waarschuwen en informeren over de gevaren, maar ook hoe je het kunt voorkomen. H&M bood een collectie aan van unisex kleding. Dit omdat HIV een belangrijk onderwerp is voor zowel de man als de vrouw. Deze boodschap probeerde zij voor te zetten in hun campagne. Het mooie aan deze campagne is dat zij populaire muziekartiesten hebben ingezet, om te spreken met de jongeren en wat zij nou belangrijk vinden aan veilig vrijen. Jongeren zijn eerder geneigd om te luisteren naar hun idolen. H&M heeft aantal popiconen weten te strikken zoals Pharrell Williams, Estelle en Katy Perry. Daarnaast zijn de medewerkers van H&M de straten opgegaan om de campagne uit te leggen bij de jeugd en condooms uit te delen. Een persoonlijke benadering werkt altijd het beste om het idee achter de campagne duidelijk te maken.
———————————————————————————————————————-
Derrick Rose voor Adidas
Derrick-Rose-with-Shoe[1]
Topsporters zijn er niet alleen voor de entertainment, maar zijn ook een voorbeeldfunctie; met name voor de jongere generatie. Adidas heeft basketballer Derrick Ross weten te strikken voor een 14-jarige deal. Afgelopen jaar is Derrick Ross helaas geblesseerd geraakt tijdens een wedstrijd. Hiervoor heeft Adidas zijn campagne met de Chicago Bulls speler aangepast, om het herstel van de Rose in kaart te brengen; dit in de vorm van een aantal video’s genaamd: The Return of D Rose. Het doel van de videoreeks was om een boodschap te geven aan de jeugd: “Nooit opgeven”. In de video’s zijn te horen en te zien waar Derrick Rose zijn inspiratie en motivatie vandaan haalt. Eén van zijn boodschappen was dat familie belangrijk is en dat je ze moet koesteren. Een mooie boodschap voor de fans om mee te nemen. Zoals bij de campagne van H&M, begrijpt de jongeren boodschappen makkelijker als hun idool deze overbrengt.
———————————————————————————————————————-
Opdracht 4: Hema app
62607_529057937136466_2020928609_n

Iedereen heeft tegenwoordig een smartphone. Men gebruikt deze bijvoorbeeld om gesprekken te houden met vrienden, games te spelen of te surfen op het web. Een steeds voorkomende trend is dat winkels zich massaal gaan focussen op mobiele platformen. Dit kan in de vorm zijn van een mobiele website of een app. Zij brengen de winkel beleving naar de klanten toe. Smartphone-gebruikers gebruiken hun telefoon ook om content op te zoeken.

Hema heeft een breed assortiment en biedt dagelijks acties en koopjes aan de klanten. Het zou ideaal zijn om dit te verwerken in een mobiele applicatie.  Via push notificaties worden de gebruikers op de hoogte gehouden van de koopjes. Daarnaast kunnen zij via de app benodigdheden invullen op hun profiel, zodat zij ook een notificatie krijgen wanneer er bijvoorbeeld handdoeken in de aanbieding zijn.

———————————————————————————————————————-
Opdracht 5: Verbastering Renaissance schilderij

Voor de opdracht Verbastering heb ik gekozen voor de afbeelding ‘De Geboorte van Venus’. Social media is een deel geworden van ons leven. Alles wat er om ons heen gebeurt, wordt gedeeld op het internet. Het delen van informatie kan ook gevaarlijk zijn en worden opgenomen door mensen die daar profijt uit willen maken. Met alle gevolgen vandien. Er wordt nog veel privacy geschonden online. Bedrijven die zomaar gebruik maken van informatie, waar je geen toestemming voor heb gegeven. Maar ook mensen die bijvoorbeeld werk stelen van artiesten.

renaissance

renaissance

In de toekomst zal dit beeld veranderen. Privacyregels op Social media zullen scherper en duidelijker zijn. Er zullen social platforms ontstaan die meer rechten geven aan de gebruiker. De gebruikers zullen meer controle hebben over de informatie die zij delen online. Dit wil ik ook duidelijk maken met mijn afbeeldingen. De schelp die getoond wordt, was in die tijd een symbool voor het vrouwelijk geslachtsdeel. De sloten in de afbeeldingen spreken voor zich. Foto’s en dergelijke kunnen pas gezien worden, als men daar toestemming voor geeft .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s