Stephanie

Opdracht 1: Visual Culture – LED scherm en sillouhettes

Schermafbeelding 2013-05-03 om 21.53.43

LED scherm City Theater Amsterdam
Wie in de buurt is van het Leidscheplein of naar het City Theater Amsterdam gaat kan niet om dit grote scherm heen. Het is één van de grootste LED schermen van Nederland en trekt gelijk de aandacht. Of je nou gaat shoppen, wat lekkers gaat eten en drinken of gaat stappen in de buurt het scherm zal je niet ontgaan. Het scherm wordt gebruikt voor promotie en aankondigingen van het theater. Men hoeft niet naar binnen te lopen om informatie te lezen, maar wordt geïnformeerd door dit grote scherm. Door de toplocatie fungeert het scherm ook uitstekend voor andere commerciële doeleinden zoals de Heineken reclame die op het scherm te zien is. Kijken, kijken, kijken en weinig lezen!

2013-04-24 13.41.03

Sillouettes De Nieuwe Kerk
In de aanloop naar de kroonwisseling was De Nieuwe Kerk in Amsterdam versierd met een groot doek. Op dit doek waren de sillouhettes van de koningen Willem I, II en III, de koninginnen Wilhelmina, Juliana en Beatrix tot en met koning Willem-Alexander te zien. Voor de meeste was het niet nodig om de namen die eronder stonden te lezen. Het sillouhette bekijken was genoeg. Het doek gaf in beeld weer hoe de geschiedenis van het Nederlandse koningshuis er uit ziet.

———————————————————————————————————————-

Opdracht 2: Doelgroep 50+ – Topfit Lelystad en Davitamon 50+

Topfit Lelystad (fysiotherapie en manuele therapie)
gezonde_leefstijl
De website van Topfit Lelystad geeft onder de categorie Vitaal aan dat zij 50 plusser helpen om vitaal ouder te worden. Dit doen zij aan de hand van een circuit training. De manier hoe zij de doelgroep aanspreken op de website is zeer uitnodigend en niet betuttelend. Fitte en niet fitte 50 plussers zullen hier enthousiast van worden. De beelden op de website geeft de doelgroep het gevoel dat ze nog fit zijn of weer kunnen worden. Zij kunnen zich identificeren met de mensen die worden getoond en hoe zij worden afgebeeld.

Davitamon 50+
Schermafbeelding 2013-05-18 om 00.45.56

Uit onderzoek het Senioren en Gezondheidsproducten van bureau Veldkamp voor Familie Kenniscentrum (FKC) is gebleken dat ouderen de reclames van Boerenland Campina en Davitamon als meest herkenbaar en realistisch wordt gevonden. Bovenstaande is de header van de website van Davitamon categorie 50+.

Concept
Doelgroep: 50 plussers
Product: wandelstok met navigatie

Er wordt een wandelstok met een navigatiescherm op de markt gebracht. De wandelstok heeft ingebouwde GPS en brengt je op plaats van bestemming. De manier waarop de stok wordt gecommuniceerd aan de doelgroep is op een hippe manier. De ouderen willen het product gebruiken omdat het een functie heeft die dichtbij de producten staat die de jongere generatie ook gebruikt.

———————————————————————————————————————-

Opdracht 3: doelgroep -50 – Coolcat en Selena Gomez voor Adidas NEO

Coolcat
77BC6E30-3088-4E6E-9D5B-F933ECA83BD6
De doelgroep van Coolcat is 12 tot en met 18 jaar. Op hun website, in de winkel en op social media spelen zij goed in op deze doelgroep. Bijvoorbeeld ze gebruiken de zin ‘Shine bright like a diamond’. Dit is een gedeelte van een songtekst van Rihanna. Zij is één van de populairste popidolen van tieners van nu. Meiden willen eruit zien zoals zij en dezelfde stijl hebben. Ze spelen er ook op in dat deze doelgroep het niet zo breed heeft. Je kunt op vertoon van je CJP pas korting krijgen en ze adverteren met alle rokken 15 euro. De doelgroep houdt van feesten althans vanaf 15 jaar. Ze hebben veel reclame uitingen die hierop in spelen zoals ‘Dance till dawn’. Ik denk dat Coolcat goed inspeelt op de interesses en vrijetijdsbestedingen van de doelgroep. De personen die worden afgebeeld zijn echt van deze tijd. Jongeren zijn steeds sneller volwassen en dat is goed terug te zien op hun reclame uitingen.

Selena Gomez voor Adidas NEO
Schermafbeelding 2013-05-28 om 20.16.30
Hét popidool van tienermeisjes is Justin Bieber. Zijn vriendin Selena Gomez doet het dan ook goed bij deze meiden. Het is het vriendinnetje van dus zij willen net zo zijn zoals haar. Ze is zelf ook zangeres en een actrice ook heeft ze een eigen kledinglijn. Op veel blogs voor girl fashion wordt over haar style geschreven. Het is dus heel slim van Adidas om de lijn NEO aan haar te koppelen.

———————————————————————————————————————-
Opdracht 4: HEMA – Mijn wijn jouw wijn

3CA4A412-9818-413F-82C3-81151EB9AA91

Tegenwoordig wil men uniek zijn en unieke spullen hebben. Men creëert een unieke stijl en zoekt naar dat ene speciale cadeau wat je aan iemand kan geven. De consument wil tegenwoordig maatwerk en het gevoel hebben dat iets speciaal voor hen is gemaakt. Coca-Cola speelde hier ook op in met de zomercampagne ‘Share a coke’. Het opschrift werd vervangen met Nederlandse namen of woorden als love, happiness en family en sprak zo Coca-Cola drinkers persoonlijk aan.

Door deze campagne ben ik op het idee gekomen om gepersonaliseerde wijnflessen te verkopen in de zomermaanden. Als het mooi weer is wordt iedereen wel eens last minute uitgenodigd voor een barbecue. Wat neem je mee? Bijvoorbeeld een fles witte wijn met als opschrift gezellig of proost. Of als je zelf een barbecue organiseert kun je een fles neer zetten met welkom of eet smakelijk. Bij de Hema kun je al zelf een etiket ontwerpen alleen zit daar een levertijd op. Speciaal voor deze campagne worden flessen geproduceerd waarbij je kunt kiezen 10 verschillende opschriften. Deze staan dan al klaar in de schappen om zo meegenomen te kunnen worden.

———————————————————————————————————————-

Opdracht 5 – Verbastering Renaissance schilderij

Origineel: Young Woman with Unicorn van Raphael
raphae25

Verbastering
Schermafbeelding 2013-06-04 om 15.18.18

Het schoonheidsideaal van toen en nu verschilt nog al van elkaar. De vrouwen droegen hele andere kleding en lieten weinig bloot zien. Tegenwoordig is een diepe decolleté geaccepteerd en kijkt bijna niemand daar raar van op. Een eenhoorn is dan wel geen huisdier en staat in deze afbeelding symbool voor maagdelijke zuiverheid toch geeft het wel het contrast aan met de foto van Paris Hilton. Zij straalt alles behalve maagdelijkheid op de foto en gebruikt een huisdier als accessoire. Vroeger werd een schilderij gemaakt om ergens op te hangen op een unieke locatie of voor een speciaal persoon. Er was dan ook maar één exemplaar. Paris Hitlon plaatst haar foto’s en portretten op Facebook en deelt ze met de hele wereld.

Schermafbeelding 2013-06-04 om 15.15.53

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s